face 2025-04-03 18:47:54
וו גרירה הוא תוספת חשובה ושימושית לכלי רכב שמיועד לגרור נגרר, עגלה, קרוואן או ציוד מסחרי. עם זאת, לא כל וו מתאים לכל רכב, ולא כל רכב מתאים להתקנת וו. הנה סקירה של סוגי הווים, הדרישות, והדברים שצריך לקחת בחשבון.
וו גרירה קבוע - וו שמותקן קבוע מאחורי הרכב. הוא מתאים לרכבים פרטיים או מסחריים שמשתמשים בו באופן תדיר.
וו גרירה נשלף - ניתן להסרה בקלות. מתאים למי שצריך וו רק לעיתים רחוקות ורוצה לשמור על מראה נקי לרכב.
וו גרירה מתקפל - פתרון חכם שנכנס לתוך הפגוש כאשר אינו בשימוש. נפוץ יותר ברכבים יוקרתיים.
רכב פרטי – ניתן להתקין לרוב הרכבים הסטנדרטיים, אך יש לקחת בחשבון אם קיימת שלדה חזקה ונפח מנוע סביר שיתמכו בעומס הגרירה.
רכב מסחרי – לרוב כבר מיועד לגרירה, וניתן להתקין וו מתאים לעומס כבד יותר.
משאית – משתמשת בווים תעשייתיים ייעודיים בהתאם למשקל ולמבנה.
ג`יפים ורכבי שטח – מתאימים לגרירת קרוואנים ונגררים, לרוב מגיעים עם הכנה מובנית לוו. עם זאת, כיום קיימים גם ג`יפים קלים יחסית, ויש לקחת בחשבון אם יש שלדה חזקה ונפח מנוע מתאים לגרירה בטוחה.
נדרש אישור ממשרד התחבורה והתאמה לרישיון הרכב.
ההתקנה חייבת להתבצע על ידי מתקין מוסמך בלבד.
יש לוודא שהרכב עומד בעומס הגרירה המותר לפי היצרן.
לא בכל רכב אפשר – לדוגמה, רכבים חשמליים רבים מוגבלים מבחינת משקל גרירה או בכלל אינם מורשים לגרור.
כן. השינוי מורגש במיוחד כאשר גוררים נגרר:
תאוצה ובלימה איטיות יותר – הרכב מגיב באיטיות גבוהה יותר ללחיצה על הדוושה, ומשך זמן העצירה מתארך עקב המשקל הנוסף. זה משפיע בעיקר בעליות, בכבישים בין-עירוניים, ובנסיעה בעומסים.
יש צורך לשמור מרחק בלימה גדול יותר – ככל שמשקל הנגרר גבוה יותר, כך נדרש מרחק ארוך יותר לעצירה בטוחה. חשוב לשמור רווח של לפחות פי שניים מהרגיל מהרכב שלפניכם.
ביצוע פניות ורוורס מצריך יותר תשומת לב, במיוחד עם נגרר ארוך – זוויות הפנייה משתנות, וקל לטעות במסלול. רוורס עם נגרר דורש מיומנות: כל תנועה של ההגה משפיעה הפוך על כיוון הנגרר, ויש לבצע את הפעולה באיטיות תוך תצפית מתמדת או הסתייעות במכוון.
ברכב עם וו (ללא נגרר) יש לשים לב שלא לפגוע בקירות או ברכבים אחרים – הוו בולט.
עם נגרר – נדרש תרגול. מומלץ להיעזר במצלמה או אדם שיכוון מאחור. הפנייה נעשית בכיוון הפוך לזה שאליו רוצים להזיז את הנגרר.
הרחבת השימושיות של הרכב – הובלת ציוד, קרוואנים, אופנועים ועוד.
פתרון מעולה לטיולים או עבודות שמצריכות נשיאת ציוד.
ניתן לחבר מנשא לאופניים על גבי הוו – תוספת נוחה במיוחד למשפחות.
האם מומלץ? לא לכולם. לרכב שלא גורר דבר, הוו רק מוסיף משקל ומסכן בפגיעה בעת חנייה.
משקל נוסף על הרכב – משפיע מעט על צריכת הדלק.
פגיעות בפגוש או הוו עצמו בעת חנייה.
עשוי לפגוע במראה הרכב.
דורש בדיקות תקינות תקופתיות.
וו גרירה הוא פתרון טוב, אך לא לכל רכב ולא לכל נהג.
אם יש לכם צורך קבוע או תקופתי בגרירה – מדובר בתוספת שימושית, אם לא – לדעתי האישית לא מומלץ.
חזור למאמרים
לפני שנסקור דרכים לשמירת צבע הרכב כדאי שנבין מה מזיק לצבע הרכב שלנו.
נהיגה בטוחה בקיץ יכולה להיות מאתגרת כמו נהיגה בטוחה בחורף או בעונות הביניים
האם משקפיים נגד סינוור לילה, משקפיים צהובות, הם הסוד איך להתמודד עם סינוור בלילה
כפי שנקבע בחוק (משרד התחבורה –תקנון התעבורה), בהתייחס לניהול צי רכב, כחלק מהמאבק בתאונות הדרכים, כל...
מה עדיף לבחור מערכת מולטימדיה לרכב תואם מקור אפטר מרקט או מערכת מולטימדיה מקורית ולמה?
נגני DVD לרכב או מבכים לרכב אנדרואיד הפכו לאחרונה לרכיב פופולארי מאוד ברכביהם של אילו המרבים לנסוע,...
מכונית תקועה יכולה לשבש את את השגרה המתוכננת אבל גם לסכן את התנועה