face 2011-03-29 00:00:00
מחקר שנערך על ידי חברת Technical Assistance Research Program חשף מספר נתונים מדהימים על אכזבה של לקוחות:
- בממוצע 26 לקוחות מאוכזבים לא יתלוננו לעומת אחד שיעשה זאת.
- לקוח מאוכזב יספר זאת לממוצע של 16 איש (על פני זמן) לכן כל תלונה שתשמעו מייצגת למעשה 432 התרשמויות שליליות. כשתשמעו תלונה שלישית, סימן שכבר 1,296 איש מאוכזבים 91% מן הלקוחות המאוכזבים לא ישובו לקנות אצלכם מתוך אלו שכן איתרם, ופתרתם את אכזבתם, 82% ישארו אצלכם
בבקשה מכם, אל תתפסו לנתונים עצמם. אבל קחו את העקרון ואולי תבינו לאן נעלמו אותם לקוחות שלא חזרו אליכם.
מה לעשות כשלקוחות מתלוננים ?
א. אל תכנסו למגננה ואל תנסו להסביר שבעצם הכל בסדר.
ב. עליכם לתקשר בגישה של "אני רוצה להבין את הבעיה כדי שאוכל לתקן אותה ולגרום לך להיות שבע רצון".
ניתן לפרוט זאת ל 3 שאלות:
- מה קרה? שאלו בנינוחות ובאכפתיות אמיתית
- מה היה צריך לקרות? כדי להבין את ציפיות הלקוח לפני שתנסו לפתור את הבעיה
- מה אפשר לעשות כדי לתקן את המצב? זה ירגיע אפילו את הלקוח הזועם ביותר.
עכשיו לכו ותמצאו לכם לקוח לא מרוצה - תהפכו את היום שלו ליום טוב ואת השם שלכם לפחות גרוע.
_____________________________
דני קרני יועץ שיווק
למען הכפלת הכנסתכם 03-9470787
חזור למאמרים
תרגום משפטי נועד לאפשר קשרי מסחר בין חברות ממדינות שונות.
לוקחים את האוטו שלכם לטיפול כל כמה קילומטרים? ואת השיניים שלכם לרופא השיניים? ברור, לא? יש דברי...
חשוב להדגיש כי יש כמה אפשרויות לענות על השאלה האם כדאי לנו לעבור לאופניים במקום הרכב המיותר שחונה וא...
תיקון ארונות מטבח בנגריית אהרון כהן המתמחה בתיקון מטבחים, מספק לכם תיקון מוקפד באיכות ודיוק ללא פשרו...
כמה עולה מטבח אצל נגר פרטי, שאלה שכל מי שמתכוון לרכוש מטבח, חייב לשאול את עצמו. אז לפני שאתם סוגרים ...
שרינק הוא עוד מוצר שניתן להזמין ולרכוש בחברת Packaging-Products. החברה מתמחה ביבוא, ייצור ושיווק של ...
בגדי עבודה בעלי תפקיד חשוב לתדמית העסק, שיפור חווית הלקוח ושמירה על בטיחותם של עובדיכם.
לציבור הישראלי הכרות רבת שנים ומרובת גוונים עם בידוד: להגנה ולאשלית הגנה, בתרבות, ולשימושים מעשיים כ...