menu תחומים פופולריים

מהו זנב ארוך

לחץ לפרטי כותב המאמר

מהו שיווק בתיאוריית הזנב הארוך ואיך מנצלים אותו לטובתינו?



מהו "זנב ארוך" בשיווק

הביטוי זנב ארוך החל את דרכו מתחום הסטטיסטיקה, בתור ביטוי המתאר התפלגות. זאת אומרת שהחלק הגדול של המספרים, הוא לאו דווקא בקטגוריה המקובלת. אם נשתמש בדוגמה אחרת: כולם רוצים להיות בעשירון העליון, אבל תשעים אחוז מהאנשים, הם לא בעשירון הזה.

אם נתייחס לכל עשרת העשירונים בתור גוף שלם המורכב מראש וגם זנב, נראה שהעשירון העליון הוא הראש, וכל תשעת העשירונים האחרים הם הזנב. הנקודה של כל התיאוריה הזו היא שהזנב, הוא הרבה יותר גדול מהראש. הרי הראש זה רק עשירית מהאוכלוסייה והזנב הוא תשעה עשירונים, מכאן השם "זנב ארוך".

איך הביטוי הזה עוזר לנו בדברים אחרים, שהם לא סטטיסטיקה? אם ניקח את תחום השיווק ונשתמש בדוגמה מתחום המכוניות, חברת פרארי מוכרת מכוניות מדהימות ונורא יוקרתיות, אבל היא מוכרת אולי כמה מאות מכוניות כאלה בשנה. לעומתה חברה אחרת כמו: מאזדה או טויוטה, היונדאי מוכרות עשרות אלפי מכוניות בשנה, בדיוק לאותם האנשים שהיו מתים לקנות פרארי, אבל אין להם וכנראה שלעולם לא יהיה להם כסף לקנות אחת כזאת.

השאלה הנשאלת כאן היא, מה עדיף להיות פרארי או טויוטה? הרי שתי החברות עובדות קשה מאוד כל השנה, כדי לשפר את המכוניות, מחזיקות מהנדסים, מכונאים ואנשי שיווק כדי להביא מכירות ולהגדיל את מספר הקונים, ובכל זאת, חברת פרארי היא חברה שמפסידה כסף כבר כמה שנים רצופות, לעומתה מאזדה, רק הולכת ומתחזקת בעולם והיא חברה סופר סופר רווחית. אז מה אתם מעדיפים? אם אתם מעדיפים להיות פרארי, כנראה שאתם תומכים בלהיות הראש בכל מחיר ולא משנה מה. אם בחרתם טויוטה, כנראה שאתם מסכימים עם תיאוריית זנב ארוך ומעדיפים למכור מכוניות לשאר האנשים שלא יכולים לקנות טויוטה, אבל מהווים 99 אחוז מאוכלוסיית העולם. שדרך אגב גם קונים 99 אחוז מהמכוניות בעולם.

מה זה אומר בפועל, האם לא לשווק לכל פלח האוכלוסייה שהוא הראש? התשובה היא לא חד משמעית, אם המוצר שלך מיועד ספציפית לפלח העליון של האוכלוסיה, בהחלט תמכור להם. אבל אם בתחום שלך יש תחרות אדירה במכירה לפלח העליון, אולי שווה לוותר על הקטגוריה הזו ולמכור לכל אלה שהם זנב ארוך. דוגמה: נניח שאני רוצה להתחיל למכור תכשיטים כאשר כל תכשיט עולה לי 50 ש"ח כולל עלויות העבודה , הובלה, שכר העובדים ושכרי שלי. אם אני אנסה לשווק את התכשיטים שלי בתור תכשיטי יוקרה אני אכנס לתחרות מאוד כבדה עם רשתות אדירות כמו האוורד שטרן, שבונות מותגים במשך עשרות שנים ומשקיעות סכומי כסף עצומים בשיווק, הקמת חנויות יקרות, פרסום ועוד...

הרווחים של הרשתות האלה הם לא גבוהים, מהסיבה הפשוטה שאין להם הרבה לקוחות פוטנציאלים. הם כידוע פונים לעשירון העליון של האוכלוסייה, שבעצם זה ממש מעט אנשים.

אולי עדיף לי להתמקד בלמכור תכשיטים לשאר 90 אחוז מהאוכלוסיה, שהם גם צרכני תכשיטים, אך לא מוכנים להוציא אלפי שקלים על קנייה בודדת. בתחום הזה התחרות היא פחות רצינית, עלויות השיווק הן יותר נמוכות, אין צורך לתחזק חנויות מאוד יקרות ובעיקר יש ה מ ו ן לקוחות פוטנציאלים. כל עוד אני מוכר בסכום שהוא מעל ה50 שקל הוצאות, אני מרוויח עדיין. הרבה יותר קל למכור תכשיט יפה ב 200 שקל, דבר שישאיר לי רווח יפה מאוד.

בתחום האינטרנט נתקלים בתופעת הזנב ארוך בהרבה מקומות. אם חברה רוצה להעלות קמפיין בגוגל בקישורים הממומנים, היא מהר מאוד תבין שהמילים הפופולאריות הן מאוד יקרות. בתחום מסוימים עלות הקליק מגיעה ל 50 שקל לכל קליק. זה מצב קלאסי של זנב ארוך, אם מילת חיפוש פופולארית עולה 50 שקל ומחפשים אותה 2,000 פעם בחודש, עדיף לחפש מילים קטנות ופחות נפוצות שכל אחת מהן עולה 30 אגורות לקליק, ומחפשים אותן 50 פעם בחודש.

לדעתכם מה עדיך, לקנות קליקים במילת חיפוש נורא פופולארית ויקרה או בהמון מילים, שמחפשים אותם לא פחות פעמים ( במצטבר), אבל העלות שלהן היא בסביבות ה30 אגורות לקליק. לדעתי בהחלט עדיף להשתמש במילים הקטנות והפחות יקרות.

פירוש נוסף של הביטוי זנב ארוך, יכול להיות "להשאיר את העקבות שלך או את הנוכחות שלך לכל אורך הזנב ולא רק בראש. הרי יש מוצר שאתה מוכר או שירות שאתה מוכר, אם תפרסם אותו לכל אורך הזנב או במילות חיפוש פחות תחרותיות, כך שיכירו אותי בכל מקום באינטרנט.

לסיכום, לפעמים שווה לפרסם במקומות שהם לא הראש, אבל הם זנב ממש ארוך.

חזור למאמרים

עודכנו לאחרונה

כרטיסי עסק חדשים

דבר העורך:

פרוסייטס שמה לעצמה מטרה להקים ברשת האינטרנט פורטל עסקים המספק כרטיסי עסק חינם ומקדמם ברשת האינטרנט ברמה גבוה, כך שאנשים ימצאו את כרטיסי העסק בחיפוש במנועי חיפוש, על מנת שכרטיסי העסק ייקודמו ברשת האינטרנט פרוסייטס משתמשת ביידע הרחב שקיים ברשותה ומכוונת בעיקר לקידום במנוע החיפוש גוגל שמהווה למעלה מ 95% החיפושים בישראל, בפתיחת כרטיס עסק אתה הלקוח מתבקש למלא את כל הפרטים והאפשרויות הקיימות בכרטיס העסק, ולעדכן את כרטיס העסק כל כמה ימים ( או שבועות) , בעזרת הידע שלנו בקידום ועדכון הכרטיס באופן שוטף הן באופציות הקיימות והן באופציות שמתעדכנות מפעם לפעם כרטיס העסק ישגשג, ובעזרתו גם העסק שלך, ביחד נדאג שאתה תרוויח. כרטיס העסק בפרוסייטס הינו כרטיס עסק דינמי וחינמי , כרטיס העסק קל לפתיחה , התחל בפתיחת כרטיס עסק על ידי לחיצה על הכפתור " כרטיס עסק חינם " בראש הדף, בשלב הראשון תתבקש למלא פרטים כללים אודות העסק לאחר שלב זה יהיה בידך שם משתמש וסיסמה לעדכון כרטיס העסק, כאשר תיכנס לעדכן את כרטיס העסק תבחין כי ישנם אפשרויות נוספות כגון: הוספת תמונות וידאו, מוצרים ושירותים וכו', כל קושי או שאלה שמתעוררת בזמן פתיחת כרטיס העסק פרוסייטס מזמינה אותך ליצור קשר עם הנהלת האתר ואלה ישמחו להעניק לך את מלוא תשומת הלב, פרוסייטס מאחלת ללקוחותיה עסקים פוריים.

למה לי לפתוח כרטיסי עסק ? ולמה בפורטל העסקים פרוסייטס

בפרוסייטס הבחינו כי לעסקים רבים יש קושיי באחזקת אתר וקושיי רב יותר לקדמו ברשת האינטרנט על כן פרוסייטס הקיימה אינדקס עסקים אשר בתכליתו הוקם לקדם עסקים, על מנת שלך יהיה קל פרוסייטס תשלח לך מייל אחת לכמה שבועות אשר תתבקש לבצע עדכון או הוספת אינפורמציה כזאת או אחרת, ברשת האינטרנט קיימת סטיגמה לאתרים שמספקים שרות פתיחת כרטיס עסק חינם, "פתח ושכח" פרוסייטס מבקשת באופן מפורש מהלקוחות לדאוג לעדכן את כרטיס העסק אחת לכמה ימים ( או שבועות ספורים ) על מנת שהקידום בכרטיס העסק יהיה מקסימאלי, כמו כן פרוסייטס תשמח לעזור בהקמת כרטיס העסק אם בכתיבת החומר ואם בהכנסת תמונות, ואף בבחירת מילות מפתח/תיאור העסק, אנו מלאי תקווה כי הצלחנו להעביר את מטרת האתר בצורה טובה, והבחנת שלא מדובר בעוד כרטיס עסק.

*פורטל עסקים/אינדקס עסקים פרוסייטס ראשית למחוק כרטיסי עסק על פי דעתה ורצונה בלבד וללא כל התחשבות בשום גורם בכל זמן ובכל עת.
תודה פורטל עסקים פרוסייטס.
קידום עסקים בפורטל העסקים על ידי כרטיס עסק

Copyright © 2007-2019 prosites.co.il . All rights reserved.
  -  
  -